Tuesday, May 15, 2012

AKU ADALAH AKU


Aku adalah aku...
Jangan kau nak menilai aku kerana kau tak kenal siapa aku.
Jangan kau nak salahkan aku kerana kau tak tahu apa yang berlaku.
Jangan kau nak menghukum aku kerana kau tak pasti apa yang kau tahu.
Kau cuma melihat luaran bukan dalaman.
Benar lah kata pepatah “don’t judge a book by its cover’.

Aku adalah aku...
Aku tak meniru sesiapa. Aku tak copycat sesiapa pun.
Walaupun orang selalu mengusik aku kembar Yuna, kakak Najwa Latip, twin Hanna Tajima.
(kembang semangkuk kejap)
Aku tak pernah mengiyakan. Kerana aku sedar siapa diri aku.
Aku tak sehebat mereka. Dan aku bukan sesiapa yang ada kena mengena dengan mereka.
Aku adalah aku...

Tapi kisah yang terjadi sekarang bukan sebab mereka.
Tapi sebab diri kau yang tak mengenali apatah lagi mengerti siapa aku.
Gelak tawa ku, gurau senda ku, tutur bahasa ku, lenggok tubuh ku, itu semua adalah diriku.
Kegilaan ku perilaku ku kehidupan ku semua nya adalah diri ku.
Makan minum ku, gerak geriku, pakai-pakaian aku, itu semua adalah diriku.
Hanya Allah, keluarga, incik pokcik dan teman-teman rapat ku sahaja yang mengenali dan mengerti siapa aku, dan bagaimana aku.
Jadi tolong...jangan anggap hanya kerana kau seorang lelaki, kau mampu tuk menilai aku seorang perempuan hanya dari luaran.
Aku adalah aku...




*gila-gila aku pun aku tak pernah nak ganggu hidup kau*

No comments:

Post a Comment