Thursday, June 14, 2012

AKO SEORANG PELARIAN

Berjimba kesana sini...meronggeng sesuka hati....enjoy sampai ke pagi...dan tanpa aku sedari...aku adalah pelarian di negara sendiri...WHAT???yes....selama sebulan aku adalah pelarian....  =,='


Assalamualaikum....selamat pagi buat teman-teman ku tersayang....still pagi lagi kan??hehehehe...dah lama giler aku tak mengupdate blog aku...almaklom di atas kesibukan kerja yang perlu aku utamakan dahulu...dan tambah-tambah plak sebuk membizikan diri dengan majlis perkahwinan adek kesayangan aku HIDAYAH dan suami beliou TAUFIK...congratz ako ucapkan kepada mereka berdua kerana akhirnya telah sah menjadi suami isteri....insyaAllah...t kalo berkesempatan aku akan wat 1entry tuk adik aku sempena wedding dia... =)
errkk....AKO BILA NAK KAWIN??hahahahhaa...insyaAllah....ade takde aral melintang...ada jodoh ako ngan pokcik...ada la...bila tuh tak pasti...mayb tahun-tahun depan ker...bertahun kedepan ker...3 4 5 6 tahun depan-depan ker...hohohohohoh....sod ba ro erk...doa-doakan lah yang terbaik tuk kitorg yer....amin...  ^__^


(mood gatei nak kawen dah ke ako nih...hahahahhahaa)




erkk...dah melalut bebukan dah....apa kawin-kawin nih...title dah la tulih AKO SEORANG PELARIAN...tapi masuk bab kawen plak....hehehehehe....actually nak story la sikit pasal pangai aku yang memang seorang yang always CUAI...tao tak ape tuh cuai?kalo tak tao...sila bukak kamus dewan bahasa dan pustaka dan baca...hahahahaha....just kidding....

ok2 back to the story...selama hampir sebulan nih aku boleh digelar atau diisytihar sebagai pelarian...kenapa??kenapa...?meh ceq nak habaq crita mai kat ampa semua nih....selama sebulan nih...kemana-mana sj aku bejalan-jalan...meronggeng bsama teman-teman terchinta...berdatim bersama pokcik tersayang....balek kampung ke utaqa...berjimba bersama-sama keluarga apa semua...aku langsung tak sedar yang AKU TAKDAK IC....AKU TAKDAK KAD PENGENALAN....hohohohoh....camner aku boleh sedar??


konon-konon masuk opis pepagi tadi...nak merajin kan lah diri nih nak kemas2 meja opis...tuptap tuptap...aku terjumpa plastik klinik...aku pun terus buang masuk tong sampah...berbunyi...aku pun amek la balek check tgk ubat ape yang tertinggal dalam tuh...kalo tak penting sangat aku nak jer buang lek....1st ubat - ubat demam...tak payah la...buang...2nd - ubat selsema...buang...1-1paket ubat aku buang...skli last-last tgk kad bwarna biru...erkk...IC sape plak nih...kaleh2 ja...amek kao....muka aku yang comey kelihatan...miahahahahhaa....menjerit aku tetiba...
nape IC aku dalam tuh....hohohoohoh...check2 lek date kat ubat2 tuh...amek kao jah...13 MEI 2012 kot...but seingat aku la kan...kali terakhir aku g klinik awal bulan arituh sebabkan gestrek...but aku memang tak ingat samaada aku ade tunjuk IC ker tak kat klinik tuh...atau aku just tunjuk pas keje....lagipun ubat gestrek aku takde kena mengena ngan ubat demam selsema....pape pun ubat demam selsema tuh memang aku tinggal kan jer kat opis....dan camner aku tertinggal IC kat dalam plastik tuh...Wallahualam...hohohohohoo....
(kalo la mak abah aku tao...konpom kena bebel....kalo pokcik dapat tao...konpom-konpom aku kena gelak...huhuhuhuh)


kira nya hampir sebulan la aku ke hulu ke hilir ke utaqa selatan tanpa IC...seb bek lesen kad-kad bank semua ada jer dalam purse...tuh penting kot...nak drive lesen mao ada...takdak duit...kad bank mao tuk g cucok...hohohohoho....dan nasib baik la bukan aku yang menikah arituh...kalo aku la yang menikah kawen....konpom-konpom tok kadi tuh halau aku suh g wat IC baru...hahahahhahaha....


*MORAL OF THE STORY : after lek dari klinik make sure IC anda dimasukkan kembali ke dalam purse...kalo tak anda akan menjadi pelarian seperti saya...hohohohoho



No comments:

Post a Comment