Saturday, June 23, 2012

AKU TAK OK...!!

Mood aku tak chantek...kira nya aku tak OK...
Terasa nak marah...tapi tak terluah....
Terasa nak nangis...tapi tak mengalir...
Terasa nak menjerit...tapi tak boleh...
Terasa nak senyum...tapi tak ikhlas...
Terasa nak ketawa...tapi tak menjadi...

Muka tak berperasaaan terpampar tanpa bicara...
Mulut menjawab soklan yang sepatutnya ingin ditanya...
Tangan membuka menerima ujian daripada-Nya...
Bibir terkunci terdiam seribu bahasa...
Nasib diterima dengan hati yang redha...
Tangisan sendu hanya dari dalaman sahaja...

Hati menangis dalaman yang mendengar...
Luahan bicara inginkan perhatian...
Tetapi hati ego just paparkan kekuatan...
Sedangkan jiwa mengharapkan belaian...
Ketawa direka menyembunyikan kelukaan...
Bicara bersahaja mengelak kesedihan dikesan...


Manusia riak tanpa dia sedar...
Kata-kata semanis kurma...
Tapi maksud yang tersirat terasa berbisa...
Hati terasa tanpa siapa duga...
Bukan gurauan ingin diungkapkan...
Tetapi keluhan darinya yang boleh mengundang sengketa...

Kalau kau terasa kau hebat...
Kau buat seorang kau saja...
Tak perlu mencari aku...
Seorang yang minor bak ungkapan kau berbicara...
Game yang senang tapi susah bagi kau...
Bila bermain bersama aku bukan si sang juara...


Mencari pendengar tuk meluahkan kesedihan...
Cuba berlagak macho saat terdengar suara...
Ingin meluahkan kesedihan tapi tak berjaya...
Melepaskan perhatiannya dari diriku yang serba hina...
Tidak mahu membebankan tersayang kerana jiwa ku tengah berduka...
Lalu diriku di bawa mengadap kotaraya...
Untuk melepaskan sedih dijiwa yang tersimpan sekian lama...
Dari pagi hingga malam menjelma...

Aku bersendirian mencari angin bahagia...
Melihat senda gurauan pasangan di sini sana...
Bersendirian dan keseorangan dari gangguan jiwa...
Stereng dipusing gear masuk pedal minyak ditekan...
Bergerak aku tanpa arah tujuan...
Ingin menenangkan diri akhirnya aku kembali kepangkal jalan...

Aku tak sekuat yang dilihat...
Tolong pujuk hatiku walau pun sesaat....
Tolong belai jiwaku walaupun aku menidakkan perasaan yang terlekat...
Tangisan mula mengalir disaat aku bersendirian...
Plzz...aku hanya ingin kan teman...






2 comments: