Saturday, June 23, 2012

Dugaan datang silih berganti...

Ya Allah..aku terima dengan redha di atas setiap dugaan yang telah Kau berikan padaku Ya Allah...
Errmmm...tangisan semalam tak reda lagi...arinih aku menangis kembali...tuh la...gembira sangat kerana berjumpa dengan pokcik yang dah seminggu tak jumpa...seminggu je pun...tapi xcited giler cam dah sebulan tak jumpa...huhuuhuh....
Arinih pokcik janji tuk temankan aku makan kenduri kahwin sahabat lama ku...sahabat sekolah sewaktu di SMK Ibrahim dulu...tapi kenduri yang aku g nih kenduri sebelah pihak lelaki...dan aku tak tao jalan....disebabkan beliou adalah GPS bergerak ku...so aku mengajak jer pokcik teman kan aku....semasa dalam perjalanan.......
"Eh, yunk..kita sedondon la...hehehe..."
Tersenyum aku bila pokcik bersuara...baru aku perasan yang kami berdua memang sedondon berwarna biru kepurplelan...memang tak merancang tuk sedondon...ade kimiastri nih...hehehehe...sungguh kacak dan ensem pokcik arinih...suka aku tengok dia ketawa dan bercerita sambil drive tadi....ntah la...dengan melihat dia bercerita ketawa dan tersenyum...aku tul-tul terasa tenang dan segala masalah aku hadapi semalam tetiba ilang terbang...thanks dear for making me laugh and smile...  ^__^

Opss...terlupa plak....tahniah buat sahabat ku Lily Harfiza Harun dan pasangan beliou Muhammad Rasyid Abdul Razak ....semoga berbahagia hingga ke akhir hayat...korang berdua memang sweet dan cantik sesangat...

Bukan cerita kahwin aku aku cerita kan...tapi cerita tentang hengpong ku...semalam...hengpong aku rosak terus akibat terjatuh dalam susu...sahabat aku tak sengaja terjatuh kan hengpong ke dalam susu semasa di dalam jagaan beliou...memang aku tergamam hingga kan tiada 1 pun xpressi yang mampu aku paparkan...nak dimarah, tak terluah...nak menangis, tak mengalir...nak menjerit, tak boleh...nak tersenyum, tak ikhlas...nak ketawa, langsung tak menjadi...ape yang mampu aku buat...aku mendiamkan diri....hati menangis hanya Tuhan sahaja yang mengerti...
Arinih plak...hengpong lama ku hilang....hilang di atas kecuaian aku....hilang di atas kesilapan aku...hilang di atas keegoan aku...untuk makluman aku pakai lek hengpong lama aku...ia nya ialah pemberian daripada bekas teman aku dahulu...dulu aku sendiri pernah cakap pada diriku sendiri...yang aku takkan dan taknak dah pakai hengpong tuh sebab ia adalah pemberian seseorang yang aku pernah sayang dan cinta...dan aku taknak ingat dia lagi....jadi aku nak simpan...tapi semalam hati ku tergerak tuk pakai jugak hengpong tuh menggantikan hengpong aku yang rosak...tapi akhirnya hilang juga hengpong tuh semasa di stesen minyak..ntah tak semana-mana....air mata aku mengalir...mengalir bukan sedih kehilangan hengpong pemberian dia...tapi menangis kerana redha dengan dugaan yang telah Tuhan berikan pada ku....aku lemah...!!~

"Ya Allah...sesungguhnya Kau Maha Pengampun lagi Maha Penyayang....Kau ampunilah dosa-dosa ku...sesungguhnya aku redha dengan setiap ujian yang telah Kau berikan pada ku Ya Allah...Kau tenang kan la jiwa ku agar aku tenang menghadapi setiap cabaran dan dugaan dari-Mu Ya Allah...amin ya rabbal'alamin..."

No comments:

Post a Comment