Saturday, April 13, 2013

Mentadak Mentadu...Macam Mana Aku Tidur?



"Mentadak Mentadu...Macam Mana ****** Tidur..?"
Hahahahhahahaa....korang mesti penah buat camnih kan bila tetiba menatang nih masuk dalam rumah korang...yang jadi mangsa nya orang disekeliling korang...tul tak?hehehehe....
Assalamualaikum....and selamat berhujung minggu...sebenarnya mentadak nih dah sesat masuk dalam rumah aku semalam...kebetulan pokcik yang terperasan menatang nih dari depan pintu masa datang singgah rumah aku kejap sebab nak pinjam kamera nak pergi cuti-cuti Malaysia bersama keluarga kat Penang katanya...amboii sakan bak ang....jangan lupa bawa lek kat ceq naa jeruk...lapaq jeruk la plak...hehehehe....
p/s : jangan nak usha combi combi kat penang tuh lama-lama sangat...ceq lestik dahi nana kang baru tao...usha sikit-sikit sudah...
Pokcik tegur aku "awak dengan cik Li a.ka. LIPAS takut kan..?"
"Huhh....saya bukan takut la...tapi geli jer...tambah-tambah plak busuk kott...weerrkkk..."
"Belalang takut tak?eh geli tak..?"
"Belalang??tak takut la...kenapa?"
Terus pokcik menunjuk ke atas langsir slinding door...
Aku tergelak-gelak sakan...lalu menyanyi.....
"Mentadak Mentaduk...Macam Mana ****** Tidoq..?"
(versi aku loghat aku anak tekak aku)
Terus beliou berubah wajah dengan dahi berkerut tengok aku gelak sakan sambil menyanyi sebut nama dia...hahahahahahaaha...
"Tuh mentadak la cik abang oii..."
"Yer...mentadak...saya tau la...tersilap sebut jer tadiiiiiiii........"
Hahahahahha...cover baik punya...kelakar gila tengok muka dia yang blur-blur... (ღ˘⌣˘ღ)
Kesian dia...hehehehe...dah la pokcik tuh penat ke hulu ke hilir siapkan projek kerja dia....pastuh kena gelak plak ngan aku...kesian kesian kesian...hahahahahhahahahahha... (gelak jahat...)

Actually aku dah pindah masuk rumah baru...sebuah apartment di tingkat atas juga la...tapi yang aku heran la...macam mana serangga-serangga seperti cik Li dan tuan Mentadak nih leh masuk rumah aku...depa nih pandai panjat lift ke?hohohooh...
Akhirnya mentadak tersebut telah berjaya kuar dengan sendirinya melalui slinding door yang dah aku tolong bukakan luas-luas sebentar tadi khas tuk beliou terbang bebas keluar mencari rezeki...tata mentadak...esok-esok datang la singgah lagi...hohohohoh...

Terasa seronok dan tenang sangat di rumah baru...permandangan dari beranda yang indah...hijau mata memandang....angin yang sejuk tenang dan aman...jauh daripada gangguan manusia yang bermasalah...hohohoho...
Alhamdulillah...


No comments:

Post a Comment